Personalizace emailů

Jistě jste mnohokrát obdrželi email, kde vás oslovili vaším křestním jménem nebo příjmením. V horším případě bylo vaše jméno v prvním pádě, v lepším v pátém pádě.

Co to je personalizovaný email?
Moderní pojetí personalizované emailu již není pouze o oslovení, ale o zjištění potřeb vašich odběratelů. Pokud víte, co vaši návštěvníci dělali na webu, oslovte je s personalizovanou nabídkou. Takovéto emaily mají větší konverzní poměr než ostatní. Vytvořit takovouto kampaň je však náročnější i finančně.

Podle studie Accenture,  75 % lidí hodnotí lépe takovéto personalizované emaily, které mají relevantní obsah.

Co je třeba k personalizovanému emailingu?
Nejdůležitějším zdrojem informací jsou data o zákaznících napojená na váš emailingový nástroj. Pokud dokážete spárovat návštěvníka vašich webových stránek s emailovou adresou, kterou máte v databázi, máte částečně vyhráno. Můžete sledovat, co dělal, které kategorie a produkty navštívil, zda si dal některé produkty do košíku a později mu poslat email, že má produkty v košíku, ale nedokončil objednávku nebo že produkty, které si prohlížel jsou nyní na skladě nebo v akci.

Víte-li, že zákazník si koupil některé produkty, můžete si jej zařadit do kategorie a za nějaký čas mu poslat email, že je čas dokoupit si další zboží k produktu, který si nedávno koupil. Víte-li, že si u vás koupil stůl, nabídněte mu židle, pokud dětské pleny, bude je za pár týdnů potřebovat znova.

Zdroje:
https://www.campaignmonitor.com/blog/email-marketing/2017/10/personalization-isnt-just-hi-your-name-anymore/

https://newsroom.accenture.com/news/consumers-welcome-personalized-offerings-but-businesses-are-struggling-to-deliver-finds-accenture-interactive-personalization-research.htm