Vánoční e-mailové kampaně
Za měsíc jsou Vánoce a obchodníci se chystají oslovit co největší množství svých potenciálních zákazníků. Jedním z prodejních kanálů je i internet a mnoho z nich k tomu využije svoji databázi e-mailů.
Rozesílání e-mailové kampaně
Z analýzy, kterou vytvořila Responsys vyplývý, že 40 % firem začíná v říjnu, dalších 40 % v listopadu a pouze 20 % začíná cílit Vánocemi na své klienty v prosinci. To koresponduje i s dobou, kdy se začínáme setkávat s reklamou na Vánoce v obchodech. Příprava na vánoční kampaně začíná však již v září. Někde jste se mohli setkat i s nabídkou vánoční slevy při zakoupení produktu (Sephora). Lepší pozici na promo slev mají k velkoobchodní řetězce, které mohou dávat slevy při zakoupení zboží nad určitou hodnotu. Ovšem ani menší prodejci nejsou vyloučeni z toho mít úspěšnou e-mailovou kampaň na Vánoce.
U nás je to prakticky podobné, jak ukazuje níže graf hledanosti slova „vánoce“. Lidé se začínají na Vánoce připravovat již začátkem října a obchodníci si toho jsou dobře vědomi.
Jak zaujmout ve vánočním e-mailu
Je třeba se odlišit od ostatních konkurentů, kteří prodávají stejné zboží. Zjistěte si, co vaši zákazníci ocení a co by nejčastěji chtěli. Když děláte kampaň v prosinci, lidé se mohou bát, aby ještě stihli dát dárek. Dopravu do 24 hodin nemusí nabídnout ani Česká pošta a pokud bude zdarma při objednání do určitého dne či nad určitou částku, určitě to ocení nejeden zákazník. Vždy však musíte být připraveni na nápor a neslibovat něco, co nedokážete splnit.
Řekněte také klientům, že o vaší vánoční prodloužené pracovní době (kterou jistě máte) a že když normálně máte otevřeno do 17:00, týden před Vánoci budete mít otevřeno až do 22:00 pouze pro ně!
Některé z reklamních kampaní, které byly cíleny na opozdilce bez dárků:
J&R Electronics
Informování o otevřeném obchodě i 24. prosince.
Toys “R”
Lákala na možnost objednání do 20. prosince a možnost koupě v obchodu i 24. prosince.