Úspěšná e-mailová kampaň
Vytvořit e-mailovou kampaň je jednoduché. Jak ale nepřijít o pracně získané kontakty a jak nenaštvat vaše odběratele a potenciální zákazníky? Stačí se držet několika zásad, které jsou společné u většiny e-mailových kampaní. Mnoho nástrojů pro e-mailový marketing je dokáže jednoduše bez problémů. Stačí se s nimi naučit pracovat a dodržovat. Poté budou vaše kampaně úspěšné a odběratelé se nebudou odhlašovat z newsletterů, které jim budete zasílat, ale budou je přeposílat svým známým.
1. Posílejte relevantní e-maily
Nic nenaštve vaše adresáty více než to, pokud jim pošlete e-mail, který je nezajímavý a nerelevantní k vámi nabízeným produktům. Vaše e-maily chtějí protože je zajímají vaše služby nikoliv součástky do automobilů, které nemají s vámi nic společného. Pokud pošlete takovýto e-mail několikrát, s největší pravděpodobností budete přicházet o vaše odběratele.
2. Méně je někdy více
Více než u webových stránek platí, že vaši odběratelé by neměli několikrát rolovat posuvníkem dolu pro získání nejdůležitější informace. Sdělte to nejdůležitější v horní části obrazovky. Pokud nutně potřebujete sdělit hodně informací, napište chytlavý text a odkažte je na cílovou stránku na vašem webu.
3. Plánování e-mailového marketingu
Výborné je, pokud máte vaše odběratele znáte a máte je segmentované do nějakých skupin (muži, ženy, zaměstnanci, vedoucí pracovníci, klienti, partneři). Čím více o nich víte, tím lépe je můžete oslovit. Některým uživatelům bude lepší poslat e-mail dopoledne, některým v podvečerních hodinách. V těchto hodinách se nejčastěji dostávají k e-mailům, otevřou ho rychleji a nezapadne jim. Testujte a poznejte vaše odběratele!
4. Předmět e-mailu – základ e-mailového marketingu
Denně se na internetu pošle několik stovek e-mailů. Lidé se podívají na jeho předmět a podle předmětu e-mailu se rozhodují, zda si ho přečtou nebo smažou. Napište předmět e-mailu takový, aby je zaujal. Nezapomínejte na to, že nesmí být příliš dlouhý, protože jinak by se zobrazil pouze náhled několik slov.
5. Nezapomínejte na text
Text ve vašem e-mailu vždy dejte přečíst někomu dalšímu, aby se neobjevila nějaká pravopisná chyba. V textu používejte výzvu k akci a odkazujte na konkrétní relevantní stránky v rámci vašeho webu.
6. Automatizujte svůj e-mailový marketing
Nástroje pro e-mailový marketing umožňují mnoho možností pro to, aby vaše rozesílka e-mailů byla co nejefektivnější. Nastavte si časování, automatické odpovědi a měření efektivity vašich e-mailových kampaní.
7. Sociální sítě
Pokud máte účty na některých sociálních sítích, sdělte vašim odběratům jejich adresy a umožněte jim stát se fanoušky stránky na Facebooku, odebírání příspěvků na Twitteru nebo sledování videa na YouTube.
8. Testování e-mailové kampaně
V rámci jedné rozesílky můžete vytvořit několik variant e-mailů nebo pro některé odběratele e-mailu můžete vytvořit různé cílové stránky na vašem webu. Testovat můžete předmět e-mailu, obsah e-mailu, grafické pojetí i formuláře. Na webové stránce můžete využít A/B testování. Pokud segmentujete uživatele, můžete odeslat několika procentům různé e-maily a následně odeslat nejúspěšnější variantu.
9. Návratnost u e-mailového marketingu (ROI)
Počítejte návratnost u vašich e-mailových kampaní. Nezapomeňte na napojení na analytické nástroje, které vám usnadní práci (například Google Analytics), ale výsledek se může projevit i po několika dnech na rozdíl od jiných online kampaní (lidé si mohou e-mail přečíst po několika dnech).
10. Kontrolujte odběratele
Každá rozesílka e-mailů je nákladná – nejčastěji platíte podle počtu adresátů. Mnohdy se vrátí několik e-mailů. V lepším případě je schránka přeplněná, v horším případě již neexistuje nebo někdo udělal překlep či špatnou registraci. Nástroje pro e-mailový marketing dokáží takovéto e-maily odhalit a při příští rozesílce již nemusíte těmto lidem posílat drahé e-maily. Někteří uživatelé se mohou zaregistrovat několikrát se stejnou e-mailovou adresou … záleží jak chytrý máte software na sběr e-mailových adres.