Influencer marketing

Influencer marketing

Potřebujete propagovat váš produkt na sociálních sítích a myslíte si, že nejlepší budete oslovit influencery na sociálních sítích Facebook, Twitteru, Instagramu nebo Pinterestu? Jednou z možností je influence marketing, kdy v rozhodování mnoha lidích lidé dají na to, v kterém obchodě jim doporučí koupit si rtěnku jejich oblíbená youtuberka a jakou hru si mají koupit zas od jiného youtubera.


via GIPHY

Koho oslovit?

Ceny za vytvoření videa a propagování se mohou pohybovat až po desítky tisíc. Na jednotlivých sociálních sítích jsou stovky lidí, kteří pravidelně publikují tematické videa. Můžete oslovit přímo některou specializovanou agenturu nebo jednotlivé influencery. Pokud máte větší rozpočet, oslovte influencery napříč spektrem. Ty, kteří mají stovky tisíc odběratelů, ale klidně i ty, kteří mají pouze stovky odběratelů. Těm často lidé uvěří, že nedělají reklamu na rozdíl. U top influencerů se často předpokládá, že velké množství videa je sponzorovaných.  

Jakou vytvořit reklamu?

Nejlepší způsob využití je dát influencerům volnou ruku. Dejte jim váš produkt k recenzování se všemi riziky. Pokud vašemu produktu věříte, influencer ho zrecenzuje často kvalitně. Nenuťte jim váš scénář reklamy.

Označování reklamy

Reklama od influencerů by měla být označována jako sponzorované video, aby lidé věděli, že produkt o kterém influencer mluví dostal od sponzora. Často se tak neděje a sledující si myslí, že produkt si influencer vybral sám.

Mohou vás zničit?

Domluvte se předem s influencery, zda je pro ně vaše značka dostatečně zajímavá. V opačném případě se může stát, že nenajdou symbiózu a výsledný efekt nebude dobrý pro vás ani pro ně a spolupráce nebude dobrá.

Pokud oslovíte například některého influencera, aby propagoval mobilní telefon a na reklamách ho bude vychvalovat, ale na soukromých fotkách bude používat telefon jiné značky. To se vám jistě líbit nebude.